Szervatlasz.hu hibaüzenetek
Kedves Barátaink, kedves Érdeklődők!
Az elmúlt egy hétben kb. tízen jelezték, hogy a Biologika Szerv Atlasz weboldalával "valami nem stimmel". Utánajártunk.
Érdekes módon, változatos hibaleírásokat kaptunk. (Előtte nem jelzett hibát senki, és mi sem észleltünk hibát.) A problémát jelzők többségénél be se jött az oldal és a böngésző biztonsági hibát, fertőzésveszélyt, kártékony tartalmat jelzett, nem engedte tovább a felhasználót. Volt, hogy a weboldalt használó zökkenőmentesen eljutott a webshopig, de továbblépve "valahogy összekavarodott az oldal", eltűnt a kosárból a termék vagy valamilyen idegen reklámweboldal jött be. Azt nem sikerült kiderítenünk, hogy hajszálpontosan mi lehet a hibaüzenetek, hibák oka. A szervatlasz.hu és biologikaszervatlasz.hu oldal rendben van, ellenőriztük. Valószínűleg a felhasználó böngészőjében a cache-ben vagy az ideiglenes fájlokban lehet a "hiba". Egyetlen közös nevezőt találtunk azoknál, akiknél felmerült a hiba és akikkel beszéltünk (mert mindenképp akartak tőlünk rendelni könyvet és felhívtak minket) hogy abban az adott böngészőben egyszer régen már megnézték az oldalt, és aztán sokáig nem jártak a weboldalon. Elmondtuk nekik az alábbiakat, és MINDENKINÉL megoldódott a probléma, már az első opcióval is. Ám a többi opciót sem árt tudni.
Ha a jövőben bárkinél felmerülne tehát ilyen jellegű hiba, azt javasoljuk,
először is
nyissa meg a https://szervatlasz.hu vagy https://biologikaszervatlasz.hu oldalt PRIVÁT FÜLön/INKOGNITÓLAPON. (Más böngészőkben más lehet a neve. A lényeg, hogy ha így nyitunk meg egy weboldalt, akkor az előzményektől függetlenül, frissen betöltve és nyomkövetés mentesen lehet böngészni.)
2. Ha így nem szűnne meg a hiba az adott böngészőben, használjon másik böngészőt (Chrome, Opera, Firefox...).
3. Ha így sem szűnik meg a hiba, próbálja meg másik eszközről, pl. számítógép helyett tabletről, telefonról. (Telefonról is működik a webshop.)
4. Ha így sem szűnik meg a hiba, mert az oldalt több eszközről is megnézték korábban, DE ugyanarról a WIFI-ről(!),
akkor ajánlatos a routert is újraindítani. (Ez megtörténik egyébként is áramkimaradások idején.)
Ahol nagyon stabil az elektromos hálózat vagy szünetmentes tápot használnak a számítógépek, wifi hálózat biztosítására (áramkimaradás esetére) ott egyébként is érdemes havonta-kéthavonta a routereket, switcheket, hálózati eszközöket (wifit) újraindítani (hogy a routereken eltárolódott régi haszontalan ideiglenes adatok törlődjenek, hiszen "a routerbe beragadt cache-ek vagy DNS adatok" is okozhatnak veszélyt, biztonsági hibákat, biztonsági hibaüzeneteket és furcsaságokat). Körülbelül 2 perc, míg a wifi hálózat újra feláll. Ha ezután is hibaüzenet jelentkezne, vagy nem töltődne be az oldal rendesen,
akkor mindenképpen értesítsetek minket!
Köszönjük a jelzést ezúton is! :)
Üdvözlettel, Barnai Roberto és a Biologika Szabadegyetem stábja